Linkbuilding En Link Management - Linkbuilding

Published Mar 04, 22
9 min read

Linkbuilding, Wat Kun Je Er Eigenlijk Mee? Werkt Het Nog? - Linkbuilding



5. Spamscore Het is van belang op regelmatige basis het totale aantal links, het aantal links per pagina en de kwaliteit van de links te controleren. Dat kun je doen op basis van de zogenaamde spamscore van de backlinks. Een veelgebruikte tool om de spamscore te achterhalen is de Open Site Explorer van Moz (j line vaas).

Het is een goed streven om vooral links met een groene spamscore te hebben en om links die dat op een zeker moment niet meer hebben, te laten verwijderen. Open Site Explorer Als de beheerder van de betreffende website de spamscore van de backlinks elk kwartaal doorloopt wordt duidelijk welke links een negatieve spamscore hebben. Linkbuilding Tips.

Daarnaast kan de beheerder natuurlijk controleren of het aantal links per pagina voldoende blijft groeien. Op die manier is het gehele proces beheersbaar en zorg je ervoor dat je vooral backlinks hebt die een positieve bijdrage aan de beoordeling van jouw eigen site door de zoekmachines hebben. Let op! Het in één klap verwijderen van 5 tot 10 links kan uiteraard wel een negatief effect hebben op de linkwaarde, dus ook verwijderen van links moet, net zoals het toevoegen van links, met beleid gebeuren.

Backlinks realiseren Hoe zorg je nu dat jouw website of bepaalde pagina’s zo aantrekkelijk mogelijk zijn voor derden om naar te linken? Een aantal opties: Zorg dat je interessante content op je website plaatst waardoor lezers graag een link naar je content plaatsen. Organische links worden gewaardeerd door Google vanwege de vermeende relevantie.

Link bijvoorbeeld een nieuwtje aan jouw eigen expertise. Door in te spelen op de actualiteit krijg je een hogere waardering van Google en is de kans groot dat anderen naar jouw content linken. Dit wordt ook wel newsjacking genoemd. Creëer klantcases waar de klant trots op is, zodat deze ook met plezier naar jouw case linkt.



Maar vooral: zorg dat je een structurele aanpak hebt, waarbij je gebruikmaakt van de meest gemakkelijke route, hiermee relevante backlinks realiseert en de frequentie van nieuwe links beïnvloedt om niet door Google bestraft te worden. Een goede methodiek hiervoor is de volgende: Maak een lijst met klanten die je zou willen benaderen om een backlink van te krijgen.

Dat kan bijvoorbeeld door een blog voor de klant te schrijven, alvast een logo aan te leveren, een passende ankertekst met de klant te delen, enzovoorts. j line outlet. Zorg er in ieder geval voor dat je je klant zoveel mogelijk werk uit handen neemt. Daarmee kun je jouw kans op een link vergroten.

Is Linkbuilding Nog Belangrijk In 2022? - Linkbuilding

Pak je lijst met zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden en stel vast welke websites naar voren komen als je op de betreffende woorden zoekt. Doe dan hetzelfde als hierboven en bepaal welke backlinks voor jouw eigen site ook interessant kunnen zijn - linkbuilding advies. Stel weer vast op welke plaats een link op de betreffende site het meest logisch zou zijn en benader de eigenaar van de site met de vraag of linken mogelijk is.

Kijk of deze influencers een relevante website hebben en doe hetzelfde als hierboven beschreven. Om dit proces gemakkelijk te maken, hebben we een backlink-template opgesteld dat je kunt gebruiken. 7. Overige aandachtspunten Wat is nog meer belangrijk bij het opzetten van een succesvolle linkbuildingstrategie? De plaats waar de backlink wordt geplaatst (uiteraard met de juiste ankerteksten) is bijvoorbeeld ook van belang.

Hierbij geeft John Mueller van Google aan dat links in een brede header of in de footer lager gewaardeerd worden dan links die in het midden van de relevante content worden geplaatst. kwalitatieve linkbuilding. Andere external linking-aspecten waar Google minder enthousiast over is en waardoor de vindbaarheid in de zoekresultaten negatief beïnvloed kan worden: Het kopen of verkopen van links.

Dat laatste is wel een enigszins discutabel punt, omdat dit tegenstrijdig is met influencermarketing, dat staat en valt met content over je eigen product of dienst geplaatst door influencers. Wat mij betreft geldt dan ook hier: verkoop je links liever met mate dan helemaal niet. Het overvloedig uitwisselen van links en het opstellen van partnerpagina’s die alleen bedoeld zijn om links van elkaar te delen.

De tip is dan ook om te zorgen dat er op deze pagina’s ook relevante content staat. Denk aan een inhoudelijk stuk over samenwerking waarin je eigen product of dienst ook naar voren komt en dat niet alleen gevuld is met linkjes. Het in overvloed gebruiken van het zoekwoord in ankerteksten en gastblogs.

Benadrukt moet nogmaals worden dat Google vooral de natuurlijk ontstane backlinks waardeert en manipulatie afstraft. De hierboven beschreven aanpak en inzichten zijn dan ook gebaseerd op mijn dagelijkse ervaring en worden dan ook niet als zodanig door Google gestimuleerd. Linkbuilding moet wat mij betreft dan ook onderdeel zijn van de totale online marketingstrategie, waarbij waardevolle content met een duidelijke boodschap, gerichte interactie met geselecteerde doelgroepen, bewuste keuze voor online kanalen en een structurelere aanpak tot succes leiden.



Iedereen die het wel eens over zoekmachine optimalisatie (hoger scoren in Google) heeft gehad, kent het wel: link building. Maar niet iedereen weet wat het inhoudt en hoe je het doet. In een notendop betekent link building dat je backlinks verzameld vanaf externe websites die gericht zijn aan pagina’s van jouw eigen website.

Linkbuilding: 8 Onontdekte Strategieën Die Je Nú In Kunt Zetten - Linkbuilding

Google ziet een backlink als een soort van stem of verwijzing. Hoe meer kwalitatieve stemmen of verwijzingen je verkrijgt, hoe hoger je stijgt in aanzien. Als Google je website een hogere waarde geeft omdat je veel relevante backlinks hebt dan kan dit resulteren in een hogere positie in de organische zoekresultaten van Google.

Dit doe je door zoekwoorden te groeperen (bundelen). Vervolgens is het een goed idee om de autoriteit van de pagina te versterken. Welke zoekwoorden gebruik je bij link building? Als je de content hebt geoptimaliseerd voor de verschillende zoekintenties dan heeft er in de meeste gevallen al een zoekwoorden onderzoek plaatsgevonden.

De anchor tekst is of zijn de woorden waarmee er wordt gelinkt naar een pagina binnen je website. Neem als voorbeeld een online kledingwinkel: Een online kledingwinkel heeft de wens om op ‘herenmode’ gevonden worden, want uit het zoekwoordenonderzoek blijkt er veel zoekvolume zit op het thema herenmode. De pagina die hierop scoort is Tevens blijk dat de pagina op dit moment een 5e plek scoort.

Maak eerst een overzicht met relevante websites waar de doelgroep op actief is en dezelfde topic behandelen als waar in je eigen website actief is (j line beelden). Een veelgestelde vraag is als volgt: “Wat voor anchor teksten kunnen we gebruiken tijdens link building?” Het beste advies is om te kiezen voor een natuurlijke anchor tekst.

Verplaats je in de website eigenaar die je hebt benaderd en in de doelgroep. Op welke manier levert de link de meeste waarde voor de doelgroep op? Denk na over hoe je zelf de link naar je website had geplaatst als je zelf de eigenaar van de benaderde website was.

Is jouw bedrijf actief in reisbranche? Benader dan websites, zoals reisblogs, waar de doelgroep actief is. Heel overdreven gezegd, is het voor een reisorganisatie niet relevant om een link te verkrijgen van een dierenvoeding website. Denk na over waar de doelgroep actief is en focus je niet 100% op wat goed werkt voor het algoritme van Google.

Doe je dit op een relevante manier dan zal dit resulteren in meer omzet. Uiteindelijk draait het om omzet en niet om bezoekersaantallen. Het algoritme van Google vult geen contactformulier in maar iemand uit de doelgroep wel. Laten we de online kleding webshop weer als voorbeeld nemen. Er zijn verschillende manieren om relevante websites te vinden waarop de doelgroep actief is: Zoek in Google op termen die voor de doelgroep interessant zijn en kijk of je vanaf deze website een stuk publiciteit kan realiseren.

Startpagina's En Linkbuilding: Werkt Dit Nog Steeds? - Linkbuilding

Met welke fabrikanten werk je op dit moment samen? Vraag of ze een link kunnen plaatsen naar je website. Analyseer het linkprofiel van je concurrenten. Websites die linken naar de concurrenten hebben een reden gehad om een backlink te plaatsen. Dit houdt in dat er ook website tussen zitten die voor jou relevant zijn.

De volgende belangrijke stap is het maken van een onderscheid tussen kwalitatieve websites en niet kwalitatieve websites. j line e shop. Lage kwaliteit backlinks vs. Hoge kwaliteit backlinks Bij het samenstellen van een lijst met relevante websites is het ook belangrijk om te kijken naar de domein autoriteit (lees: kracht) van de websites. Hoe hoger de autoriteit, hoe hoger de link equity die het doorstuurt naar je website.

De beste tools om de kracht van een website te bepalen zijn: Open Site Explorer, Deze tool toont meerdere factoren zoals de domain authority of de page authority van pagina. Hoe hoger de domain authority, hoe sterker de website (j line outlet). Majestic, De tool van Majestic is vergelijkbaar met de Open Site Explorer.

Hoe hoger de Trust Flow, hoe sterker de website. De Citation Flow is minder belangrijk dan de Trust Flow, idealiter is heeft je website een hogere Trust Flow dan Citation Flow. Beste tool: gebruik logische kennis, Laat de afweging voor het benaderen van een website niet puur afhangen van een tool.



Domain authority building vs. page authority building Er is altijd een wens om op bepaalde zoekwoorden (of zoek intenties) gevonden te worden. Hierbij wordt het effect van een sterk domein onderschat. In de praktijk betekent dit dat de focus voor de volle 100% op een aantal pagina’s wordt gelegd, terwijl het in de meeste gevallen een beter idee is om de kracht te verbeteren van een domein in zijn geheel.

Zie een domein als een grote pan met soep en de onderliggende pagina’s als individuele kopjes soep. Het liefst geef je de voorkeur aan een sterke pan met soep in plaats van slechts een aantal sterke individuele kopjes soep. De soep is in dit geval een figuurlijk voorbeeld van link kracht.

Wij verzorgen als online marketing bureau de linkbuildingactiviteiten voor jouw website. Op naar meer domein autoriteit en meer groei! Hoe werkt link building in de praktijk? Link building is een begrip dat vaak op een verkeerde manier wordt gebruik of wordt gewenst. Het belangrijkste advies is dat je je moet focussen op de doelgroep en niet op het algoritme van Google.

Linkbuilding, Wat Kun Je Er Eigenlijk Mee? Werkt Het Nog? - Linkbuilding

Denk hierbij aan:– De contactgegevens van de website– Cijfers over de sterkte van de website, zoals Trust Flow of Domain Authority– Datum laatste contact– Opmerkingenveld vrij voor belangrijke informatie– URL waar geplaatste link op staat– Anchor tekst van de link Vul het bestand met relevante websites. Zoek eerst een aantal websites en benader deze vervolgens.

Navigation

Home

Latest Posts

G4s Beveiliging

Published Sep 13, 22
10 min read

Gvs Beveiliging

Published Sep 07, 22
7 min read

Beveiliging Woningen

Published Sep 06, 22
10 min read